Online strategie
social media versus website
In plaats van? Of juist met? In dit blog vertel ik je er meer over.
Social media in plaats van een website, is dat een goed idee? Of is het een verlengstuk van elkaar?
Wist je dat…
… 92% van de mensen online beginnen met zoeken als ze een oplossing voor hun probleem zoeken? Oeffff, best een hoog percentage, hè?! Je zou dus wel echt kunnen stellen dat jouw website dé basis van de communicatie is met jouw doelgroep en als een verlengstuk dient van je social media. Slim dus om er voor te zorgen dat jouw website waanzinnig én waardevol is. ❣️
Hoe kun je met je sociale media een groter bereik creëren?
Dat doe je door regelmatig content te plaatsen op de social media kanalen waar je actief op bent. Ook verwijs je regelmatig naar jouw website waar mensen meer uitleg krijgen over jouw business/product/dienst.
Andersom is het ook slim om bezoekers van je website de mogelijkheid te bieden om jouw content te delen via sociale media. Hoe meer mensen je website bezoeken en je sociale media updates delen, hoe beter je gevonden wordt via zoekmachines. En dus ook door jouw potentiële klanten. ❣️
Let er wel op dat de content op sociale media én je website echt op elkaar afgestemd zijn. En dan bedoel ik dus niet alleen qua branding en huisstijl, qua visuals, maar ook qua jouw tone of voice. Zodat mensen niet in de war raken. Verward over wie jij bent en wat je doet. Wees consistent. (In mijn Canva-cursus geef ik je heel wat tips over hoe je consistent kunt zijn en blijven in je visuele uitstraling.)😍
Waarom wil je jouw ideale klant naar jouw website krijgen?
De content die je op social media plaatst zorgen voor meer zichtbaarheid. Pas als jouw ideale klant jouw website bezoekt, leert hij of zij jouw producten of diensten nog beter kennen (je wil hem of haar in de know, like, trust reis meenemen).
Maar het allerbelangrijkste waarom je wil dat jouw ideale klant naar jouw website komt, is misschien wel dat je pas dán data kan verzamelen via Google Analytics, die jou inzichten geven over de koopbereidheid van je ideale klanten of waar de klant/ bezoeker zich in de customer journey (klantreis) bevindt.
Zo… even polsen… Heb je tot dusver al interessante inzichten gekregen? ❣️Maar ik heb nog meer voor je hoor!
6 manieren zien hoe je met social media meer uit je website kan halen!
“6 manieren???” 🔥 Klinkt nu al goed, hè?!
✔️ 1. Meer vertrouwen
Ondernemers die een professionele website (laten) maken stralen vaak meer professionaliteit en geloofwaardigheid uit. Denk maar eens hieraan: Als je nog nooit van een bedrijf of merk gehoord hebt en je gaat online op zoek dan geeft een eigen website meer vertrouwen dan een simpele Facebook, Instagram of LinkedIn Pagina.
✔️ 2. Vertel je verhaal
Op je website kun je jouw verhaal nog uitgebreider vertellen dan op sociale media, wat toch eigenlijk altijd vluchtige kanalen zijn. Bezoekers scrollen snel door hun feed en zijn snel afgeleid. Een goed ontworpen professionele website kan jouw aanbod aan producten en diensten echt goed etaleren, zelfs met social proof in de zin van reviews. Dit komt het engagement én de conversie ten goede.
✔️ 3. Beter scoren in Google
Met zoekmachine optimalisatie, oftewel SEO (de juiste trefwoorden, beschrijvingen en linkopbouw op jouw website) genereer je samen met social media meer waardevolle organische bezoekers.
✔️ 4. Meer nieuwsbriefabonnees
Websitebezoekers zijn een potentiële doelgroep voor vele soorten campagnes, waaronder informatieve nieuwsbrieven, maar natuurlijk ook promotiecampagnes met nieuwe aanbiedingen. Een strategisch geplaatst invulformulier op jouw website kan de bezoekers van jouw website aanmoedigen om zich in te schrijven op de nieuwsbrief. En op social media kan je een overtuigend verhaal vertellen waarom mensen aandacht moeten besteden aan jouw business en dus moeten doorklikken naar jouw website.
✔️ 5. Meer informatie over je doelgroep
Via Google Analytics op je website kan je bijhouden welke pagina’s bezocht worden om daarna gerichte en geautomatiseerde online marketing campagnes te creëren op basis het gebruikersgedrag op jouw website. Retargeting van bezoekers is één van de meest efficiënte online marketing technieken. Social media engagement kan je goede inzichten geven over de gewoontes en voorkeuren van je publiek. Met website-data daarentegen breidt je je dataprofielen op belangrijke manieren uit.
✔️ 6. Laat je expertise zien
Specifieke content op jouw website laat jouw ideale klant zich begrepen voelen. Op deze manier betrek je hem of haar voor langere tijd en stimuleer je conversie. Sociale media biedt de mogelijkheid om je expertise te delen en aandacht te krijgen. Wanneer iemand vanaf social media doorklikt naar jouw website kan je hem of haar dus begeleiden naar nog meer diepgaande content, zoals toffe blogberichten en mooie case studies, zodat jouw autoriteit en expertstatus nog beter uit de verf komen.
Waarde van een website
Ik denk dat je nu (nog beter) inziet wat de waarde is van een website met sterke inhoud. Misschien voor jou een mooi moment om een nieuwe of een vernieuwde website neer te zetten?
Vrijblijvende afspraak?
Als De Online Techlady help ik ondernemers met het maken van heldere websites met sterke inhoud. Wanneer je een website laat maken bij mij kan dit al voor € 650. Wil je hier graag eens over verder praten? Maak gerust een vrijblijvende afspraak om te zien wat ik voor jou kan betekenen
Of… doe mee met de bootcamp-dag op 1 juli a.s.!
Máár je kunt ook overwegen om mee te doen met de Bootcamp-dag op vrijdag 1 juli 2022. Dan bouw je samen met mij in 1 dag je website en aan het eind van de dag lanceren we deze. Een snellere manier van een waanzinnige én waardevolle website neer te zetten is er niet! Nu voor de pilotprijs van € 350! Klinkt dat als muziek in jouw oren?
Waar ga jij voor?