Website pagina’s

Write your own story

Je “Over Mij” pagina, “Over Ons” pagina of “Biografie”, is de pagina op je website waar je jouw verhaal kort en helder samenvat. Wist je dat het een van de meestbezochte pagina’s van een website is?

Wie er ook naar je site komt, mensen willen weten wie je bent en waarom je doet wat je doet.

Maar er zijn nog veel meer redenen waarom je een goede Over Mij pagina wil hebben. “Ohw, echt? Nooit bij stilgestaan!” Zeker wel, denk hier maar eens aan:

  • Expertstatus: Je laat zien dat je weet wat je doet. Als je laat zien hoe je je kennis en ervaring hebt opgebouwd, maakt dat ook duidelijk dat je je vak verstaat, je doelgroep kent en kunt leveren wat je belooft.
  • Know-Like(-Trust): Je maakt het makkelijker om contact op te nemen. Niet iedereen zal ongezien een kennismakingsgesprek via Zoom met je inplannen. Een klant die weet wie er aan de andere kant van het beeldscherm zal zitten tijdens die Zoomcall, vindt het meestal een stuk makkelijker zo’n kennismaking in te plannen.
  • (Know-Like-)Trust: Je wekt er vertrouwen mee. Bij een bedrijf dat ze nog niet kennen, willen veel mensen even weten dat het goed zit. Een pagina waarop je je ervaring en je verhaal vertelt, kan dan heel erg helpen.
  • SEO-technisch: Je verbetert je vindbaarheid in Google. Zoekmachines bekijken dagelijks miljoenen websites. Over Mij pagina’s helpen om die sites in categorieën op te delen en aan de juiste mensen te laten zien. Je helpt de zoekmachine dus om klanten naar je toe te sturen.
Wat is een meta omschrijving?

De plank misslaan met je “Over mij” pagina?

Door de tijd heen zie ik van heel veel ondernemers hun Over Mij pagina. Veel van die pagina’s slaan onwijs de plank mis. “Huh, Sas, hoezo dan?” 

Nou… vaak zijn die pagina’s geschreven met de gedachte: wat heb ik toch allemaal tof bereikt, welke missie heb ik in mijn business plan staan, etc… Prachtig natuurlijk, maar…. . Wat niet tof hieraan is, is dat er totaal geen gevoel bij komt kijken. Blllggghhhh… niks wat resoneert! Retesaai om te lezen! 

“Oke, Sas… maar eh… hoe raad jij dan aan om het te doen???” Nou, je komt tot een goed en pakkend verhaal voor je Over Mij pagina, door antwoorden te geven op deze simpele vragen en die te gieten in één verhaal: 

  • Waarom ben je ondernemer?
  • Weet je echt waarom je doe je wat je doet?
  • Wat is de reden dat je bent gestart met wat je nu doet?
  • Ga je elke dag met een big smile op je gezicht werken? Waar haal jij jouw voldoening uit?
  • Wat maakt jouw business uniek?
  • Waarom koopt iemand bij jou?
  • Wat geeft jou voldoening in het oplossen van de problemen/uitdagingen/dromen van je ideale klant?
  • Ben jij nou een interessantere businesspartner dan jouw concurrent? En zo ja, waarom?
  • Welke highlight uit jouw leven/business is het benoemen waard (kort!)?
  • En sluit af met… Wat is jouw lijfspreuk? Welke korte zin vat dat wat jij doet/jouw business pakkend samen?
Wat is het doel van een meta omschrijving?

valt er een kwartje? De “over mij” pagina gaat niet over jou!

Misschien valt er heel langzaam een kwartje… Die Over Mij pagina gaat dus eigenlijk niet over jou. Hahaha! Hoe maf klinkt dat, hè?! De Over Mij pagina gaat NIET over mij…

Het gaat veel meer om je ideale klant en hoe je die het gevoel geeft dat jouw business bij die ideale klant past.

Vertel jouw unieke, persoonlijke verhaal. Daar luisteren mensen naar. Dat boeit mensen. Dat zorgt dat ze juist bij jou kopen!

Een goede “Over mij” pagina & Law of attraction

Als je jouw eigen verhaal op je Over Mij pagina vertelt, dat jouw ideale klant raakt, ben je zoveel duidelijker in wat je doet. Je vertelt waarom en dat is nou juist zo mooi. Het werkt als the law of attraction!

Dus je hoeft niet te vertellen hoe geweldig je bent. (Natuurlijk ben je dat… hahaha, maar het is beter als je fans vertellen hoe geweldig het is om door jou geholpen te worden.)

En wat levert dit jou nou op?
In 1x… Weg verkooppraatjes, weg opsommingen van wat jouw aanbod is, weg salesy praat. Welkom sociaal-zijn! Welkom gevoel!

Dit verhaal, jouw verhaal, dat is zo mooi om te delen. Dat past bij jouw ideale klant, gewoonweg omdat het resoneert! Dat klinkt toch te gek voor woorden?

En als je het lastig vindt om dit op te schrijven, laat je dan interviewen door iemand anders en neem dat als video op die je kan gebruiken op je website en je socials.

En eh… hoe staat het met jouw “over mij” pagina?

Ik ben reuze benieuwd. Maar eh… voelt het nu alsof je wel wat hulp kunt gebruiken??? Mocht je graag met mij je “Over Mij” pagina onder handen willen nemen? Geen probleem! Ik help je graag!

TIP: Je kunt een strippenkaart bij mij kopen voor dit soort klusjes.

Bloggen helpt bij het opbouwen van een mailinglijst
Chat openen
1
Waar kan ik je mee helpen?
WhatsApp met De Online Techlady
Hoihoi! 👋
Heb je een vraag? Let me know!